Legendarny Loch to wyjątkowe miejsce które otwierane jest tylko kilka razy w roku, a i dostęp do niego jest ograniczony. Jest on otwarty przez 10 dni dla postaci z conajmniej 50 poziomem. Za każdym razem Legendarny Loch posiada nowy lub odświeżony motyw przewodni (dotychczas pojawiły się 4 motywy przewodnie, z czego jeden z nich pojawił się ponownie). Aby wejść do Legendarnego Lochu należy wejść do widoku miasta i kliknąć na portal w prawym dolnym miasta.

Dungeon themes

Legendarny Loch posiada swój unikalny motyw przewodni, a co za tym idzie oprawa graficzna, przeciwnicy a także legendarne przedmioty które można zdobyć za każdorazowe ukończenie lochu są związane z tym właśnie motywem. W grze na ten moment mamy 4 motywy przewodnie, z czego jeden z nich został przemianowany oraz wzbogacony o 3 nowe legendarne przedmioty. Poniżej lista gdzie możecie sprawdzić kiedy i z jakim motywem przewodnim był otwarty legendarny loch.

  • Diabolical Company Party (formerly Trick or Trap) - 30.10.2020 - 8.11.2020; 24.09.2021 - 3.10.2021
  • Lord of the Things - 18.12.2020 - 27.12.2020; 17.12.2021 - 27.12.2021
  • Fantastic Legendaries and how to find them - 26.03.2021 - 5.04.2021; 8.04.2022 - 18.04.2022
  • Shady Birthday Bash - 25.06.2021 - 5.07.2021

How does the Legendary Dungeon work?

Legendarny Loch składa się z 100 komnat różnego rodzaju, a w niektórych z nich możemy spotkać przeciwników. Przeciwnicy zadają nam pewnien % naszego HP, zatem poziom postaci nie ma znaczenia podczas walk. Poza tym co 25 komnat (25, 50, 75) natrafimy na mini-bossów którzy zadają więcej obrażeń niż zwykli przeciwnicy, lecz za pokonanie ich dostajemy artefakt. Ostatni boss w komnat nr 100 jest specjalny, ponieważ pokonanie go gwarantuje nam otrzymanie legendarnego przedmiotu.

Combat - enemies and bosses

W niektórych komnatach (zazwyczaj tych z czerwonymi oczami w drzwiach) spotykamy przeciwników, w takim wypadku mamy 2 opcje: walka, lub ucieczka. W początkowych komnatach lepiej wybrać walkę, gdyż pokonanie przeciwnika daje nam klucz, a klucze są potrzebne do otwierania niektórych komnat czy do kupienia błogosławieństw u sklepikarza. Ucieczka zaś daje nam szansę na przejście obok przeciwnika bez straty HP, lecz wciąż istnieje ryzyko odniesienia obrażeń. Poza tym walka w początkowych komnatach jest lepsza, ponieważ przeciwnicy stają się silniejsi po zaliczeniu 25 oraz 75 komnaty, a dzięki kluczom mamy większą szansę na uniknięcie komnaty z przeciwnikiem poprzez wybranie drzwi zamkniętych na klucz.

Poniżej tabela w której można sprawdzić średnie i przybliżone (na podstawie obserwacji) obrażenia przeciwników i bossów w zależności od komnaty.

Rooms' numbers Damage (% of HP)
1-24 13%
25 16%
26-49 17%
50 21.2%
51-74 17%
75 21.2%
76-99 21.4%
100 41.9%

Jeśli podczas walki stracimy całe HP, możemy wejść do lochu ponownie, lecz musimy poczekać aż HP zregeneruje się przynajmiej do 20%. Jednak postęp w lochu zapisuje się, zatem startujemy w komnacie w której zostaliśmy pokonani, a zebrane klucze nie przepadają. Usuwają się jednak klątwy oraz błogosławieństwa. HP regeneruje się w tempie 4.17% na godzinę, jednak możemy to przyśpieszyć za pomocą grzybków:

  • +20% HP for 10 mushroom
  • all remaining HP - 20% - 20.9% HP for 10 mushroom ratio

Rooms

W lochu natrafimy na różne komnaty, a przed każdą kolejną komnatą (za wyjątkiem bossów) mamy do wyboru 2 drzwi. W niektórych komnatach znajdziemy przeciwników, w innych skrzynie bądź pudła z kosztownościami, klątwami a także błogosławieństwami. Istnieją też komnaty z bossami a także komnaty sklepikarza gdzie możemy kupić błogosławieństwa.

Poniższa tabela zawiera spis drzwi oraz opisu komnat które kryją się za danymi drzwiami

Door appearance Room description
Glowing red eyes Za tymi drzwiami trafimy do komnaty z przeciwnikiem.
Stone and gold door with a golden skull and crown Inside you will find a (mini)boss
Door with a question mark Po wejściu trafimy do losowej komnaty.
Closed (wooden) door Aby przejść przez te drzwi należy wykorzystać klucz. Mamy tu szansę na znalezienie leżących skrzyń, kościotrupów czy pudeł. Z nich możemy otrzymać złoto lub przedmioty, jednak jest szansa że kościotrupy wstaną i nas zaatakują.
Sacrificial door - wooden door with place for hand Aby przejść przez te drzwi należy poświęcić część naszego HP. Mamy tu szansę na znalezienie leżących skrzyń, kościotrupów czy pudeł. Z nich możemy otrzymać złoto lub przedmioty, jednak jest szansa że kościotrupy oraz skrzynie nas zaatakują.
Cursed door with many warning signs Drzwi podobne do drzwi zamkniętych na klucz, jednak te nie wymagają klucza, lecz wejście do tej komnaty nakłada na nas losową klątwę. Mamy tu szansę na znalezienie leżących skrzyń, kościotrupów czy pudeł. Z nich możemy otrzymać złoto lub przedmioty, jednak jest szansa że kościotrupy wstaną i nas zaatakują.
Golden room - emanating golden light W tej komnacie w zależności od tego kogo, lub co tam spotkamy możemy np. dostać błogosławieństwo czy zregenerować HP, możemy też zdobyć np. przedmiot lub trochę surowców jak np. dusze dusze, czy kamień kamień. Można tam także otrzymać błogosławieństwo w zamian za stratę HP.
Door with key symbol on it Sklepikarz który sprzedaje za klucze różne błogosławieństwa (pierwszy natrafiony sklepikarz oferuje nam błogosławieństwo za 0 kluczy). Do wyboru mamy 2 błogosławieństwa, lecz tak samo jak w zbrojowni czy w gabinecie magii możemy za pomocą grzybka grzybek wylosować inne błogosławieństwa.
Drzwi epickie - Emblemat ze złotym mieczem i gwiazdami Potrzebujemy klucza aby otworzyć drzwi, lecz w środku znajdziemy skrzynię która zawiera epicki przedmiot.
Bricked up door You can't use this door, you have to use other one
Istnieje szansa, że drzwi będą miały wbudowane pułapki takie jak gilotyna, kolec czy włócznie. Takie drzwi zawsze zabierają nam część HP (chyba, że mamy aktywne odpowiednie błogosławieństwo).

Blessings and curses

Klątwy oraz błogosławieństwa dają nam specjalne efekty które mają wpływ na przechodzenie przez kolejne komnaty lochu. Możemy je zdobyć z kilku źródeł. U sklepikarza znajdziemy błogosławieństwa, przy przechodzeniu przez drzwi klątwy otrzymujemy losową klątwę, a z beczki otrzymamy błogosławieństwo lub klątwę. W danym momencie możemy mieć maksymalnie aktywne 3 błogosławieństwa, a jeśli otrzymamy kolejne, wtedy automatycznie usuwa się to najstarsze. Działa to tak samo w przypadku klątw.

Blessings

Name Effect
One Hit Wonder Instantly kill monsters for 4 / 8 rooms (no effect in boss fight)
Escape assistant +80% chance to escape for 5 / 10 rooms
Najeźdźca +100% złota w 5 / 10 komnatach
Disarm Disarm the next 2 / 4 / 8 traps
Lockpick Open next 2 / 4 doors without key
Kluczowy moment 70% na zdobycie 2 kluczy w następnych 2 / 4 / 8 walkach
Eliksir życia Leczysz się natychmiastowo o 25% / 50% / 100% HP
Road to Recovery Heal 10% / 20% HP per room for 3 / 6 rooms

Curses

Name Effect
Broken armor Enemy deals +50% damager for 4 / 8 rooms (no effect in boss fight)
Poisoned You take 5% damage per room for 5 / 10 rooms
Gamajda Szansa ucieczki zmniejszona o 80% przez 5 / 10 komnat
Wyczerpanie pogonią za zyskiem Zdobywasz tylko 50% złota ze skrzyń przez 5 / 10 komnat
Hard Lock For 4 / 8 rooms twice as many keys are required for every locked door

Gems of Fate

Po pokonaniu bossa w komnatach 25, 50 i 75 każdorazowo możemy wybrać 1 z 3 klejnotów losu. Klejnoty te mają specjalne efekty modyfikujące dalszą część legendarnego lochu. Każdy klejnot ma zalety i wady. Obecnie posiadane klejnoty losu można sprawdzić w lewym dolnym rogu. Efekty klejnotów losu trwają aż do momentu zaliczenia lochu.

Gems of Fate
Gem Advantages Disadvantages
Diabelski klejnot koronny Crown Jewel of the Devil Szansa na epickie drzwi Obrażenia od potworów wzrastają o 25%
Pearl of the Masochist Pułapki zadają 20% mniej obrażeń Jedne z dwojga drzwi zawsze zawierają pułapkę
Zniszczały kamień leczniczy Rusty Healing Stone Leczenie przywraca o 20% więcej HP Po śmierci i ponownym wejściu do lochu ciąży na Tobie klątwa "Zatrucie", dopóki nie odwiedzisz 5 komnat
Treasure of the Hero Treasure of the Hero Reduces the damage dealt by monsters by 20% Reduces the chance of finding items by 25%
Lodestone ??? ???
Szmaragd Odkrywcy Emerald of the Explorer Pojawia się mniej tajemniczych komnat Szansa na potężniejsze klątwy większa o 20%
Spying Gem Spying Gem Chance of unlocked doors Reduces the chance of keys from fights by 15%
Boulder of the Gambler Boulder of the Gambler Increases the chance of a blessing in a barrel by 50% Traps inflict curses
Cursed Pearl Cursed Pearl Reduces the damage from a failed escape attempt 40% 20% chance of a curse after successful escape
Kamień Nerkowy Determinacji Kidney Stone of Determination 10% szansy na błogosławieństwo za toczenie walk Przeklęte kufry pojawiają się też za zamkniętymi drzwiami
Greasy healing stone Greasy healing stone After dying and entering dungeon again, gain the blessing "Road to Recovery" for 3 rooms No epic chests spawn
Diament podróżnika w czasie Diamond of the Time Traveler Czas trwania błogosławieństw zwiększa się o 1 Zwiększa szansę na otrzymanie klątwy z beczki o 50%
Wisior Klucznika Pendant of the Key Master 20% szans na zdobycie klucza przy udanej ucieczce Jedne z drzwi zawsze są zamknięte
Hope of the Thirsty One Hope of the Thirsty One Increases the chance of better blessings in barrels by 40% More cursed doors appear
Szafir Pechowca Sapphire of the Misadventurer Czas trwania błogosławieństwa zwiększa się o 1 Zwiększa szansę na otrzymanie klątwy z beczki o 50%
Boulder of Greed Boulder of Greed Increases the chance of blessing from chests, crates and corpses by 20% More mysterious rooms appear
Kropla Krwi Ofiary Blood Drop of Sacrifice Obrażenia od drzwi ofiarnych mniejsze o 20% Pojawia się więcej drzwi ofiarnych, a za nimi prawie zawsze jest kufer ofiarny
Pebble of Deceit Pebble of Deceit Reduces damage dealt by monsters by 20% There may be monsters behind doors
Cursed Moonstone Cursed Moonstone Increases the chance of successful escapes from fights by 20% Increases the duration of curses by 1
Oko byka Eye of the Bull Potwory są słabsze Szansa na ucieczkę podczas walki mniejsza o 30%
Stary Kamień Ofiarny Old Sacrificial Stone Obrażenia od kufrów ofiarnych mniejsze o 20% Kufry ofiarne pojawiają się też za zamkniętymi drzwiami
Erratic boulder of the Hick Erratic boulder of the Hick Fewer sacrificial doors appear Increases the damage from a failed escape attempt by 30%
Dusza Królika Soul of the Rabbit Szansa na pomyślną ucieczkę z walki wzrasta o 20% Potwory są silniejsze

Nagrody

Podczas swojej przeprawy przez legendarny loch możemy zdobyć różne nagrody, od złota poprzez przedmioty ekwipunku, epiki aż po przedmioty legendarne.

Złoto czy przedmioty ekwipunku zdobywamy ze skrzyń, pudeł czy kościotrupów, a także z pokonanych przeciwników. Poza tym pokonanie przeciwnika daje nam szansę na zdobycie epickiego przedmiotu, a w przypadku bossów - epicki przedmiot jest gwarantowany. Najważniejszą nagrodą jest ta za ukończenie lochu czyli pokonanie bossa w 100 komnacie. Otrzymujemy za to losowy przedmiot legendarny z danego motywu tematycznego. Jednak istnieje pewien mechanizm który modyfikuje szansę na konkretne przedmioty, dzięki czemu mamy większą szansę na zdobycie tych przedmiotów których nie mamy jeszcze w klaserze. A w przypadku gdy mamy w klaserze wszystkie 12 przedmiotów z cz. 1 danego zestawu (co może wystąpić już w jednym z motywów tematycznych) to również szansa na przedmioty z cz. 2 zestawu jest większa niż na przedmioty z cz. 1.

Zbieranie przedmiotów legendarnych w klaserze jest bardzo istotne gdyż zdobywanie ich w legendarnym lochu jest jedynym ich źródłem, a poza tym pierwszy legendarny przedmiot w klaserze daje nam szansę na wykopanie legendarnego klejnotu (im więcej przedmiotów legendarnych w klaserze tym większa szansa na legendarny klejnot), a także gwarantuje jedno z osiągnięć. Poza tym nowe przedmioty w klaserze można zebrać poprzez wrzucenie legendarnej bronii do toalety, wtedy dostaniemy inną legendarną broń lub tarczę.

Przedmioty legendarne możesz sprawdzić klikając tutaj.