Legendary dungeon
Table of contents
Legendarny Loch to wyjątkowe miejsce które otwierane jest tylko kilka razy w roku, a i dostęp do niego jest ograniczony. Jest on otwarty przez 10 dni dla postaci z conajmniej 50 poziomem. Za każdym razem Legendarny Loch posiada nowy lub odświeżony motyw przewodni (dotychczas pojawiły się 4 motywy przewodnie, z czego jeden z nich pojawił się ponownie). Aby wejść do Legendarnego Lochu należy wejść do widoku miasta i kliknąć na portal w prawym dolnym miasta.
Dungeon themes
Legendarny Loch posiada swój unikalny motyw przewodni, a co za tym idzie oprawa graficzna, przeciwnicy a także legendarne przedmioty które można zdobyć za każdorazowe ukończenie lochu są związane z tym właśnie motywem. W grze na ten moment mamy 4 motywy przewodnie, z czego jeden z nich został przemianowany oraz wzbogacony o 3 nowe legendarne przedmioty. Poniżej lista gdzie możecie sprawdzić kiedy i z jakim motywem przewodnim był otwarty legendarny loch.
- Diabolical Company Party (formerly Trick or Trap) - 30.10.2020 - 8.11.2020; 24.09.2021 - 3.10.2021
- Lord of the Things - 18.12.2020 - 27.12.2020; 17.12.2021 - 27.12.2021
- Fantastic Legendaries and how to find them - 26.03.2021 - 5.04.2021; 8.04.2022 - 18.04.2022
- Shady Birthday Bash - 25.06.2021 - 5.07.2021
How does the Legendary Dungeon work?
Legendarny Loch składa się z 100 komnat różnego rodzaju, a w niektórych z nich możemy spotkać przeciwników. Przeciwnicy zadają nam pewnien % naszego HP, zatem poziom postaci nie ma znaczenia podczas walk. Poza tym co 25 komnat (25, 50, 75) natrafimy na mini-bossów którzy zadają więcej obrażeń niż zwykli przeciwnicy, lecz za pokonanie ich dostajemy artefakt. Ostatni boss w komnat nr 100 jest specjalny, ponieważ pokonanie go gwarantuje nam otrzymanie legendarnego przedmiotu.
Combat - enemies and bosses
W niektórych komnatach (zazwyczaj tych z czerwonymi oczami w drzwiach) spotykamy przeciwników, w takim wypadku mamy 2 opcje: walka, lub ucieczka. W początkowych komnatach lepiej wybrać walkę, gdyż pokonanie przeciwnika daje nam klucz, a klucze są potrzebne do otwierania niektórych komnat czy do kupienia błogosławieństw u sklepikarza. Ucieczka zaś daje nam szansę na przejście obok przeciwnika bez straty HP, lecz wciąż istnieje ryzyko odniesienia obrażeń. Poza tym walka w początkowych komnatach jest lepsza, ponieważ przeciwnicy stają się silniejsi po zaliczeniu 25 oraz 75 komnaty, a dzięki kluczom mamy większą szansę na uniknięcie komnaty z przeciwnikiem poprzez wybranie drzwi zamkniętych na klucz.
Aby sprawdzić np. ile HP stracicie w danej komnacie, możecie skorzystać z LD Gadget'a.
Jeśli podczas walki stracimy całe HP, możemy wejść do lochu ponownie, lecz musimy poczekać aż HP zregeneruje się przynajmiej do 20%. Jednak postęp w lochu zapisuje się, zatem startujemy w komnacie w której zostaliśmy pokonani, a zebrane klucze nie przepadają. Usuwają się jednak klątwy oraz błogosławieństwa. HP regeneruje się w tempie 4.17% na godzinę, jednak możemy to przyśpieszyć za pomocą grzybków:
- +20% HP for 10
- all remaining HP - 20% - 20.9% HP for 10 ratio
Rooms
W lochu natrafimy na różne komnaty, a przed każdą kolejną komnatą (za wyjątkiem bossów) mamy do wyboru 2 drzwi. W niektórych komnatach znajdziemy przeciwników, w innych skrzynie bądź pudła z kosztownościami, klątwami a także błogosławieństwami. Istnieją też komnaty z bossami a także komnaty sklepikarza gdzie możemy kupić błogosławieństwa.
Poniższa tabela zawiera spis drzwi oraz opisu komnat które kryją się za danymi drzwiami
Door appearance | Room description |
---|---|
Glowing red eyes | Za tymi drzwiami trafimy do komnaty z przeciwnikiem. |
Stone and gold door with a golden skull and crown | Inside you will find a (mini)boss |
Door with a question mark | Po wejściu trafimy do losowej komnaty. |
Closed (wooden) door | Aby przejść przez te drzwi należy wykorzystać klucz. Mamy tu szansę na znalezienie leżących skrzyń, kościotrupów czy pudeł. Z nich możemy otrzymać złoto lub przedmioty, jednak jest szansa że kościotrupy wstaną i nas zaatakują. |
Sacrificial door - wooden door with place for hand | Aby przejść przez te drzwi należy poświęcić część naszego HP. Mamy tu szansę na znalezienie leżących skrzyń, kościotrupów czy pudeł. Z nich możemy otrzymać złoto lub przedmioty, jednak jest szansa że kościotrupy oraz skrzynie nas zaatakują. |
Cursed door with many warning signs | Drzwi podobne do drzwi zamkniętych na klucz, jednak te nie wymagają klucza, lecz wejście do tej komnaty nakłada na nas losową klątwę. Mamy tu szansę na znalezienie leżących skrzyń, kościotrupów czy pudeł. Z nich możemy otrzymać złoto lub przedmioty, jednak jest szansa że kościotrupy wstaną i nas zaatakują. |
Golden room - emanating golden light | W tej komnacie w zależności od tego kogo, lub co tam spotkamy możemy np. dostać błogosławieństwo czy zregenerować HP, możemy też zdobyć np. przedmiot lub trochę surowców jak np. dusze , czy kamień . Można tam także otrzymać błogosławieństwo w zamian za stratę HP. |
Door with key symbol on it | Sklepikarz który sprzedaje za klucze różne błogosławieństwa (pierwszy natrafiony sklepikarz oferuje nam błogosławieństwo za 0 kluczy). Do wyboru mamy 2 błogosławieństwa, lecz tak samo jak w zbrojowni czy w gabinecie magii możemy za pomocą grzybka wylosować inne błogosławieństwa. |
Drzwi epickie - Emblemat ze złotym mieczem i gwiazdami | Potrzebujemy klucza aby otworzyć drzwi, lecz w środku znajdziemy skrzynię która zawiera epicki przedmiot. |
Bricked up door | You can't use this door, you have to use other one |
Blessings and curses
Klątwy oraz błogosławieństwa dają nam specjalne efekty które mają wpływ na przechodzenie przez kolejne komnaty lochu. Możemy je zdobyć z kilku źródeł. U sklepikarza znajdziemy błogosławieństwa, przy przechodzeniu przez drzwi klątwy otrzymujemy losową klątwę, a z beczki otrzymamy błogosławieństwo lub klątwę. W danym momencie możemy mieć maksymalnie aktywne 3 błogosławieństwa, a jeśli otrzymamy kolejne, wtedy automatycznie usuwa się to najstarsze. Działa to tak samo w przypadku klątw.
Blessings
Name | Effect | |
---|---|---|
One Hit Wonder | Instantly kill monsters for 4 / 8 rooms (no effect in boss fight) | |
Escape assistant | +80% chance to escape for 5 / 10 rooms | |
Najeźdźca | +100% złota w 5 / 10 komnatach | |
Disarm | Disarm the next 2 / 4 / 8 traps | |
Lockpick | Open next 2 / 4 doors without key | |
Kluczowy moment | 70% na zdobycie 2 kluczy w następnych 2 / 4 / 8 walkach | |
Eliksir życia | Leczysz się natychmiastowo o 25% / 50% / 100% HP | |
Road to Recovery | Heal 10% / 20% HP per room for 3 / 6 rooms |
Curses
Name | Effect | |
---|---|---|
Broken armor | Enemy deals +50% damager for 4 / 8 rooms (no effect in boss fight) | Poisoned | You take 5% damage per room for 5 / 10 rooms | Gamajda | Szansa ucieczki zmniejszona o 80% przez 5 / 10 komnat | Wyczerpanie pogonią za zyskiem | Zdobywasz tylko 50% złota ze skrzyń przez 5 / 10 komnat | Hard Lock | For 4 / 8 rooms twice as many keys are required for every locked door |
Gems of Fate
Po pokonaniu bossa w komnatach 25, 50 i 75 każdorazowo możemy wybrać 1 z 3 klejnotów losu. Klejnoty te mają specjalne efekty modyfikujące dalszą część legendarnego lochu. Każdy klejnot ma zalety i wady. Obecnie posiadane klejnoty losu można sprawdzić w lewym dolnym rogu. Efekty klejnotów losu trwają aż do momentu zaliczenia lochu.
Gem | Advantages | Disadvantages | |
---|---|---|---|
Crown Jewel of the Devil | Szansa na epickie drzwi | Obrażenia od potworów wzrastają o 25% | |
Pearl of the Masochist | Pułapki zadają 20% mniej obrażeń | Jedne z dwojga drzwi zawsze zawierają pułapkę | |
Rusty Healing Stone | Leczenie przywraca o 20% więcej HP | Po śmierci i ponownym wejściu do lochu ciąży na Tobie klątwa "Zatrucie", dopóki nie odwiedzisz 5 komnat | |
Treasure of the Hero | Reduces the damage dealt by monsters by 20% | Reduces the chance of finding items by 25% | |
Lodestone | ??? | ??? | |
Emerald of the Explorer | Pojawia się mniej tajemniczych komnat | Szansa na potężniejsze klątwy większa o 20% | |
Spying Gem | Chance of unlocked doors | Reduces the chance of keys from fights by 15% | |
Boulder of the Gambler | Increases the chance of a blessing in a barrel by 50% | Traps inflict curses | |
Cursed Pearl | Reduces the damage from a failed escape attempt 40% | 20% chance of a curse after successful escape | |
Kidney Stone of Determination | 10% szansy na błogosławieństwo za toczenie walk | Przeklęte kufry pojawiają się też za zamkniętymi drzwiami | |
Greasy healing stone | After dying and entering dungeon again, gain the blessing "Road to Recovery" for 3 rooms | No epic chests spawn | |
Diamond of the Time Traveler | Czas trwania błogosławieństw zwiększa się o 1 | Zwiększa szansę na otrzymanie klątwy z beczki o 50% | |
Pendant of the Key Master | 20% szans na zdobycie klucza przy udanej ucieczce | Jedne z drzwi zawsze są zamknięte | |
Hope of the Thirsty One | Increases the chance of better blessings in barrels by 40% | More cursed doors appear | |
Sapphire of the Misadventurer | Czas trwania błogosławieństwa zwiększa się o 1 | Zwiększa szansę na otrzymanie klątwy z beczki o 50% | |
Boulder of Greed | Increases the chance of blessing from chests, crates and corpses by 20% | More mysterious rooms appear | |
Blood Drop of Sacrifice | Obrażenia od drzwi ofiarnych mniejsze o 20% | Pojawia się więcej drzwi ofiarnych, a za nimi prawie zawsze jest kufer ofiarny | |
Pebble of Deceit | Reduces damage dealt by monsters by 20% | There may be monsters behind doors | |
Cursed Moonstone | Increases the chance of successful escapes from fights by 20% | Increases the duration of curses by 1 | |
Eye of the Bull | Potwory są słabsze | Szansa na ucieczkę podczas walki mniejsza o 30% | |
Old Sacrificial Stone | Obrażenia od kufrów ofiarnych mniejsze o 20% | Kufry ofiarne pojawiają się też za zamkniętymi drzwiami | |
Erratic boulder of the Hick | Fewer sacrificial doors appear | Increases the damage from a failed escape attempt by 30% | |
Soul of the Rabbit | Szansa na pomyślną ucieczkę z walki wzrasta o 20% | Potwory są silniejsze |
Nagrody
Podczas swojej przeprawy przez legendarny loch możemy zdobyć różne nagrody, od złota poprzez przedmioty ekwipunku, epiki aż po przedmioty legendarne.
Złoto czy przedmioty ekwipunku zdobywamy ze skrzyń, pudeł czy kościotrupów, a także z pokonanych przeciwników. Poza tym pokonanie przeciwnika daje nam szansę na zdobycie epickiego przedmiotu, a w przypadku bossów - epicki przedmiot jest gwarantowany. Najważniejszą nagrodą jest ta za ukończenie lochu czyli pokonanie bossa w 100 komnacie. Otrzymujemy za to losowy przedmiot legendarny z danego motywu tematycznego. Jednak istnieje pewien mechanizm który modyfikuje szansę na konkretne przedmioty, dzięki czemu mamy większą szansę na zdobycie tych przedmiotów których nie mamy jeszcze w klaserze. A w przypadku gdy mamy w klaserze wszystkie 12 przedmiotów z cz. 1 danego zestawu (co może wystąpić już w jednym z motywów tematycznych) to również szansa na przedmioty z cz. 2 zestawu jest większa niż na przedmioty z cz. 1.
Zbieranie przedmiotów legendarnych w klaserze jest bardzo istotne gdyż zdobywanie ich w legendarnym lochu jest jedynym ich źródłem, a poza tym pierwszy legendarny przedmiot w klaserze daje nam szansę na wykopanie legendarnego klejnotu (im więcej przedmiotów legendarnych w klaserze tym większa szansa na legendarny klejnot), a także gwarantuje jedno z osiągnięć. Poza tym nowe przedmioty w klaserze można zebrać poprzez wrzucenie legendarnej bronii do toalety, wtedy dostaniemy inną legendarną broń lub tarczę.
Przedmioty legendarne możesz sprawdzić klikając tutaj.